HET BEGON MET FRUSTRATIE

Als ervaren IB’er, trainer en moeder van drie energieke jongens weet ik hoe hectisch het leven kan zijn—zowel thuis als op school. Juist daardoor besefte ik hoe belangrijk het is om af en toe uit te zoomen. In mijn werk als IB’er frustreerde het me dat daar bijna geen ruimte voor was. We zaten vaak vast in de waan van de dag, terwijl ik zag dat overzicht, scherpe analyses en doordachte keuzes juist het verschil maken. Ik vond -en vind- dat het anders kan. 

WAT IK ZAG IN DE PRAKTIJK

 In IB-netwerken leek het vaak alsof iedereen het prima voor elkaar had, maar één-op-één hoorde ik hoe collega’s worstelden met hun rol. Ze misten overzicht, voelden zich geleefd of baalden van administratieve verplichtingen die weinig opleverden. Tegelijkertijd zag ik besturen – met de beste bedoelingen – nieuwe formats en documenten aanleveren die vooral extra werk opleverden. We vulden meer in, maar kregen er geen duidelijkheid of richting voor terug.

DE START VAN HANANJA TRAINT

Ik ben gaan onderzoeken hoe het dan wél kan. Door eerst een dag in de week vrij te maken voor die ene vraag: wat helpt IB’ers, KC’ers én besturen om minder te rennen en meer te bouwen aan duurzame kwaliteit? Hoe maak je het simpeler, zonder in te leveren op wat belangrijk is?

En zo ontstond Hananja traint: vanuit de behoefte om het werk overzichtelijker, werkbaarder en effectiever te maken.

MIJN MISSIE

KWALITEIT éN EENVOUD

 IB’ers, KC’ers en besturen helpen om hun werk simpeler en overzichtelijker te organiseren – mét behoud van kwaliteit. Geen onnodige administratie of telkens opnieuw het wiel uitvinden, maar overzicht, eenvoud en duurzame verandering. Zodat we uiteindelijk het échte verschil kunnen maken voor de leerlingen.

Waar ik voor sta

Eenvoud

Overzicht

Kwaliteit

 

 

 

 

 

 

Eenvoud: Onderwijs hoeft niet ingewikkeld te zijn om effectief te zijn. Minder gedoe, meer impact.

Overzicht: Uitzoomen en werken aan onderwijskwaliteit, zonder verstrikt te raken in administratie.

Kwaliteit: Duurzame oplossingen die écht werken in de praktijk.

Fun facts over mij:

Cappuccino & krant

(flip me)
Elke zaterdag start ik mijn dag met een cappuccino en de Trouw. Even uitzoomen, nadenken en geïnspireerd raken (als de kinderen me laten lezen).

Afwisseling en uitdaging

(flip me)
Ik houd van afwisseling en uitdaging! Omdat ik dat in loondienst niet goed vond, heb ik mijn ideale baan gewoon zelf gecreëerd. Nu bepaal ik zelf mijn werk én zorg ik voor genoeg uitdaging!

Creatieveling

(flip me)
Ik hou van creatief bezig zijn. Of nou ja, beginnen dan... Want het gebeurt nog wel eens dat mijn projecten half af in de kast belanden.

Drie jongens én een hond.

(flip me)
Het is hier vaak stoeien geblazen (vooral met hun vader, want daar begin ik niet aan 😉). Maar zonder deze mannen (ja de hond is ook een man;)) zou ik niet meer kunnen.

Dubbele pet

(flip me)
Als moeder van een zoon die extra ondersteuning nodig heeft, heb ik de andere kant van de school gezien. Dat geeft me nét dat beetje extra begrip en inlevingsvermogen.

KENNISMAKEN?

Laten we kennismaken! Ik ben benieuwd naar jouw uitdagingen en denk graag met je mee om het onderwijs eenvoudiger en effectiever te maken.